Arbetselak och oftast rätt?

Jag kan bli irriterad när folk går och drar fötterna efter sig och allt de gör går så fruktansvärt sakta. och eftersom det går så sakta för dem så måste de ha hjälp för att hinna allt och får man själv så lite tid kvar så man måste stressa. Och får man hjälp när man har hjälpt dem? ne skulle inte tro de, de står och tittar på medan man stressar ihjäl sig och suger på sina giftpinnar.

Jag har iaf de bästa föräldrar man kan tänka sig, de vet väldigt mycket och det är bra när man som jag nästan alltid har frågor. Som idag en av hästarna hade fått ett litet sår så det skulle tvättas, men jag och sascha hade lite delade meningar för här tvättar de med vatten och jod och sen smörjer in med nån salva. Inte så bra tycker jag, för jag har lärt mig att man tvättar med tvål och vatten och att man inte smörjer. Men eftersom det inte är mina hästar så gjorde vi tillslut på deras vis, men efter åt så ringde jag till mammsen och frågade vad hon tyckte och jag kom ihåg rätt, de är två och vatten som gäller så nya sår. Imorgon så tänker jag fråga veterinären som kommer och ska kolla på ett par hästar vad han/hon tycker att man ska göra.

De som har hänt de senaste dagarna är att det har varit tävling för några av unghästarna mathilda hade med sig Candy, Quit och Killer gick sådär, var en olycka precis innan mathilda skulle starta för andra gången och allt blev fördröjt i ungefär två timmar :/

Mathilda och Manfred har åkt iväg på affärs/semester och är borta i två veckor.
Nissepisse är borta på tävling i tre dagar. jätte skönt :P
Sascha slutar den första december :( det kommer att vara så tråkigt här utan han.

Ne nu ska jag äta upp mina kalla pannkakor som blev kvar sen igår. Och förresten så har jag ränkat, jag har jobbat här i fem veckor och två dagar. Nu är det inte länge kvar tills turbo och jag gör en liten resa igen, kommer att va bilen full ;)

Kommentarer
Postat av: Mor

Morsarv=arbetselak o oftast rätt...

2009-11-21 @ 07:57:34
Postat av: moster

Du få gärna mellanlanda här på hemvägen. Kram moster

2009-11-21 @ 12:32:11
Postat av: Johanna

det där med att du exploderar när saker går sakta känner ja absolut igen :P

New Moon var bättre än twilight :D

2009-11-21 @ 16:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0